◆Animal idioms◆


 ◆Animal idioms◆

 何気なく BBCの Web Siteを見ていますと、こんなページを見つけました。

We use many animal idioms in English. Here are a selection of those involving both larger and smaller animals. How many of these do you know? Explanations provided beneath examples of use where meaning is not so obvious.
 英語では、動物に関する多くのイディオムが使われます。ここにいろんな動物に関するイディオムを集めてみました。どれぐらい知っていますか。使用例と解説もつけておきましたので、参考にしてください。

というので、そこに書かれているイディオムを書いてみました。

 a bull / bear market
 take the bull by the horns
 do the donkey work
 flog a dead horse
 the lion's share
 a stag night
 keep the wolf from the door
 dog tired
 let sleeping dogs lie
 let the cat out of the bag
 cat nap smell a rat
 a wild goose chase
 up with the lark
 chicken out
 a fish out of water
 a cold fish
 have other fish to fry
 a fly in the ointment
 not hurt a fly
 no flies on someone
 a busy bee
 have a bee in your bonnet
 the bee's knees

 皆さん、どれぐらいご存じですか。私は結構知らないのがあったりしますが。

 Animal idioms